Godzina | Aktywność |
---|---|
8:00 - 8:30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo–dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna w sali, praca w kącikach zainteresowań. Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrujące całą grupę. |
8:30 - 8:45 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych. |
8:45 - 9:15 | Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania, ćwiczenie posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych, mycie zębów. |
9:15 - 10:15 | Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie. Organizowanie środowiska inspirującego zabawy tematyczne, dydaktyczne, badawcze i ruchowe. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą. W miarę potrzeb korzystanie z pomocy specjalistów. |
10:15 - 10:45 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
10:45 - 11:30 | Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe. Dobór aktywności w zależności od pogody i pory roku. Nauka zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza przedszkolem. Kształtowanie wrażliwości i poznawanie wartości związanych ze środowiskiem przyrodniczym. |
11:30 - 11:45 | Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności i nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych. |
11:45 - 12:15 | Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania, ćwiczenie posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych. |
12:15 - 12:30 | Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali. |
12:30 - 13:40 | Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci: gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, muzyczne, plastyczne, językowe. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy, emocjonalny i społeczny. Zabawy swobodne oraz zajęcia indywidualne. |
13:45 - 14:00 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku. |
14:00 - 14:15 | Podwieczorek |
14:15 - 16:00 | Organizowanie różnorodnych zabaw w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Tworzenie warunków do twórczej aktywności. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy, emocjonalny i społeczny. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Gry i zabawy ruchowe. Rozchodzenie się dzieci. |