Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa IV - Miesięczne plany pracy - Luty 2025

Tematy kompleksowe na miesiąc – LUTY

1. „W karnawale”.

2. „Mroźne krainy”.

3. „Płynie Wisła, płynie…”.

4. „Sztuka wokół nas”.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY

OBSZAR FIZYCZNY

• interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków

• prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu

• rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych

• doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie korony metodą origami

systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu

• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych

• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych

• wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie

• wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową

• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych na sali i na świeżym powietrzu

• tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału

• wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie,

OBSZAR EMOCJONALNY

• kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi

• wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia

• szacunek dla emocji swoich i innych osób

• przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu

• dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania

• uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej

• prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom

• dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

• dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych z zastosowaniem odpowiednich określeń

• radzenie sobie z porażką i trudnymi emocjami w sposób akceptowalny

OBSZAR SPOŁECZNY

• poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego

• nawiązywanie relacji rówieśniczych

• współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań

• obdarzanie uwagą innych osób

• zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności

• wykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku

• wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych

• kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka i Polak)

• kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem

• wykazywanie zainteresowania poznawaniem historii naszego kraju i postaci historycznych

• kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych

OBSZAR POZNAWCZY

• zapoznanie z obrazem graficznym liter „b” i „B”

• doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów

• wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów

• poznanie zapisu liczby „0”

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania

• poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski

• rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”

• poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego

• wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu

• dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów

• analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów

• zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „n”, „N”, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter

• poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”

• doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami

• ilustrowanie zdarzenia, pojęcia i zjawiska oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji

• formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu

• odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

• śpiewanie piosenki i uczestnictwo w zabawach ruchowo-tanecznych opartych na tradycji ludowej

• doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów

• rozpoznawanie i nazywanie wybranych regionów naszego kraju, dostrzeganie cech charakterystycznych

• poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: rozumienie pojęcia „stolica”, rozpoznawanie herbu, znajomość legendy i elementów historii

• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywanie granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego

• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych

• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi

• określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty

• znajomość i stosowanie cyfr oznaczających liczby od „0” do „8

• rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna oraz rodzajów, uczenie należnego im szacunku

• rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz wrodzonych możliwości twórczych

• doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości

• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką

• utrwalenie nazw kolorów podstawowych oraz pochodnych

• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym

• rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną, próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów

• wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały i poprawny

• poznawanie liter („w”), zachęcanie do udziału w zabawach i grach utrwalających ich znajomość

• doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie

• rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzanie wyrazów do globalnego czytania

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :20 926
Gości online :145
Zapytań do bazy:5 (z cache 5)
Czas zapytań :0.001s
Czas generowania :0.032s