Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa IV - Miesięczne plany pracy - Maj 2025

 

Grupa IV

Kręgi tematyczne:

 

1. Święta majowe

2. Jestem Europejczykiem

3.Wiosna w pełni

4. Rodzina to skarb

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj

OBSZAR FIZYCZNY

• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych/ fizycznych

• doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania zadań

• estetyczne wykonywanie prac plastycznych

• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu

• prawidłowe posługiwanie się sztućcami: prawidłowy chwyt, umiejętne nabieranie potraw

• sprzątanie po posiłku

• wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych

• systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

• szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności

• kształtowanie właściwego toru oddechu

• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych

• doskonalenie motoryki małej przez tworzenie prac plastycznych i konstrukcyjnych

• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści

• zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu

• kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu, sprzątania po posiłku

• doskonalenie motoryki małej poprzez czynności wymagające różnych chwytów dłoni

• kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej potrzebnej do nabywania umiejętności czytania i pisania

OBSZAR EMOCJONALNY

• odczuwanie dumy z przynależności społecznej do rodziny, grupy przedszkolnej, mieszkańców miejscowości i Polski

• uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób

• dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności siebie i każdej osoby

• zachowywanie się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenie się z uczuciami i potrzebami innych

• uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej

• umiejętność opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką

• podejmowanie prób pogodzenia się z porażką czy przegraną, radość z sukcesów innych

• pojmowanie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu

• dokonywanie wyborów i dostrzeganie pozytywnych efektów własnych działań

• opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką

• podejmowanie prób pogodzenia się z porażką czy przegraną podczas gier i zabaw

• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

• wzmacnianie więzi rodzinnych, rozbudzanie empatii, wrażliwości, chęci pomocy innym

• rozbudzanie umiejętności rozpoznawania stanu emocjonalnego innych osób

• rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych

• przedstawianie emocji w różnych formach ekspresji

OBSZAR SPOŁECZNY

• kształtowanie świadomości narodowej przez dostrzeganie piękna języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki

• aktywne uczestnictwo w organizowanych na terenie przedszkola uroczystościach związanych z obchodzeniem świąt narodowych, poznawanie sposobów czczenia ważnych miejsc, rocznic, historycznych wydarzeń

• przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia

• wypowiadanie się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstwa czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym

• wysłuchanie zdania innych, dostrzeganie różnic między ludźmi i szanowanie ich odmienności

• wykazywanie tolerancji oraz życzliwej postawy wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym otoczeniu

• dostrzeganie potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i umiejętne wspieranie ich, włączanie do zabaw lub innych działań adekwatnie do możliwości oraz sprawności

• rozumienie, że rodziny mogą mieć odmienne zwyczaje, tradycje i status materialny

• doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen, odnoszących się do wartości drugiego człowieka

• zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu

• właściwe ocenianie sytuacji społecznych

• dostrzeganie, co jest dobre, a co złe oraz wyrażanie opinii i ocen

• przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji

• obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób w celu odczytania, jakie mają intencje

• koncentrowanie uwagi podczas zajęć i podążanie za ich tokiem

• dostrzeganie, na czym polega praca zawodowa rodziców, dziadków, osób z najbliższego otoczenia

• wdrażanie do zdrowej rywalizacji podczas zabaw ruchowych, dbanie o życzliwą i przyjazną atmosferę

• kształtowanie poczucia przynależności do rodziny

• wdrażanie do współdziałania z innymi w pracach użytecznych, zabawie i podczas odpoczynku

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wartości związanych z zachowaniami

OBSZAR POZNAWCZY

• tworzenie kącika patriotycznego przy okazji świąt narodowych i ważnych dla kraju wydarzeń

• wymienianie symboli narodowych, wyróżnianie ich spośród symboli innych państw

• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała

• znajomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy

• przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji

• znajomość nazwisk wybitnych Polaków oraz ich dokonań

• doskonalenie umiejętności liczenia do dziesięciu na palcach oraz przedmiotach zastępczych

• ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji

• przedstawianie postaci literackich oraz treści książek, opowiadań z wykorzystaniem przekazu pozawerbalnego i innych znanych alternatywnych sposobów komunikacji

• kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy

• wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji

• uczestniczenie w budowaniu dłuższych wypowiedzi na temat własnych zainteresowań, opowiadanie o ciekawych zdarzeniach, obejrzanych filmach, wystawach, zgodnie z następstwem zdarzeń

• poznawanie i odtwarzanie układów tanecznych z wybranych krajów Europy oraz innych regionów świata

• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją

• poszerzanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania krajami Unii Europejskiej

• stosowanie trafnych określeń opisujących cechy wielkościowe oraz różnice między przedmiotami

• dostrzeganie symetrii we wzorach i umiejętność dorysowywania symetrycznie brakujących elementów

• ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk za pomocą komunikatów niewerbalnych

• wzbogacanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi słownych, opisywania obrazków, przedmiotów, cech, czynności, emocji

• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją

• odtwarzanie układu elementów według wzoru lub instrukcji

• zdobywanie informacji na temat roślin i zwierząt żyjących w wybranych środowiskach

• dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko

• systematyczne obserwacje, badanie okazów zgromadzonych w kąciku przyrody oraz opisywanie wrażeń, porównywanie, wyciąganie wniosków

• dostrzeganie etapów rozwoju roślin: drzew owocowych, roślin kwiatowych i cebulowych

• rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów, drzew i krzewów

• poznawanie etapów rozwoju niektórych zwierząt (żaby, motyla, ptaka)

• poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji – litera „ł”, „Ł”

• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką

• doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie „10”

• rozwijanie orientacji przestrzennej, poprawne stosowanie określeń „w prawo”, „w lewo”, „do przodu”, „do tyłu”

• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym podczas wypowiedzi

• rozwijanie zainteresowania historią własnej rodziny

• tworzenie drzewa genealogicznego, poznanie stopni pokrewieństwa między członkami rodziny

• zachęcanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych, zwracanie uwagi na planowanie rysunku na całej powierzchni kartki, sprzątanie po skończonej pracy

• wdrażanie do wypowiada się w sposób zrozumiały i poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym

• udział w zabawach kształtujących umiejętność rozpoznawania liter, zachęcających do odczytywania sylab, krótkich wyrazów

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :9 530
Gości online :96
Zapytań do bazy:5 (z cache 5)
Czas zapytań :0.001s
Czas generowania :0.017s