Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa V - Miesięczne plany pracy - Marzec 2025

Kręgi tematyczne:

  1.     Recepta na zdrowie
  2.     Kiedyś i dziś
  3.     Na tropach wiosny
  4.     Morskie opowieści

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
  • wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
  • doskonalenie umiejętności dokładnego mycia zębów
  • wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość przyborów łazienkowych
  • rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
  • rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
  • wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii
  • kształtowanie nawyku regularnego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa w zabawach kulinarnych
  • systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabaw
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych
  • doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
  • wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
  • kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo własne oraz partnerów zabawy
  • wdrażanie do wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł
  • wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych, majsterkowania, budowania
  • kształtowanie chwytów dłoni podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
  • kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji czekania na swoją kolej i rywalizacji
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
  • kształtowanie postawy troski o otoczenie przyrodnicze

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  • doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
  • wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz do respektowania jego oczekiwań
  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • wdrażanie do współdziałania z dziećmi podczas zabawy, w pracach użytecznych, podczas odpoczynku
  • wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
  • rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
  • wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych
  • wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  • wdrażanie do współpracy, dzielenia się zadaniami, wykonywania przydzielonych zadań
  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
  • przejawianie poczucia własnej wartości jako osoby, wyrażanie szacunku wobec innych
  • odczuwanie i wyjaśnianie swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
  • rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
  • doskonalenie umiejętności porządkowania przedmiotów według długości wzrastającej i malejącej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
  • kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9
  • dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
  • kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
  • wdrażanie do korzystania z różnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
  • budowanie dłuższych wypowiedzi, wyrażanie opinii i ocen, uzasadnianie ich
  • budzenie zainteresowań technicznych
  • doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów
  • poszerzanie znajomości liter – litery „z”, „Z”
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
  • kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
  • doskonalenie umiejętności czytania obrazów, nazywania symboli oraz tworzenia własnych znaków, nadawania im znaczenia
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter oraz wyrazów do czytania globalnego
  • kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowo-wyrazowej
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości
  • kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
  • ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
  • doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. alfabet Morse’a, sygnały świetlne, dźwiękowe
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
  • rozwijanie zainteresowania osiągnięciami, wynalazkami człowieka
  • wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
  • wdrażanie do wykonywania własnych eksperymentów językowych, nadawania znaczenia czynnościom, nazywania ich, tworzenia żartów językowych i sytuacyjnych
  • wdrażanie do uważnego słuchania i nadawania znaczenie swym doświadczeniom
  • rozwijanie zainteresowania literami i czytaniem, doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, opowiadania o zdarzeniach z przedszkola, objaśniania kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układania historyjki obrazkowej, recytowania wierszy, układania i rozwiązywania zagadek
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania jakościowego i ilościowego przedmiotów
  • doskonalenie umiejętności tworzenia i odtwarzania rytmicznych układów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 9
  • kształtowanie umiejętności tworzenia i odczytywania zapisów działań matematycznych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet oraz rozumienia, do czego służą pieniądze
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji i impresji plastycznych inspirowanych przyrodą, materiałem naturalnym

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :9 484
Gości online :66
Zapytań do bazy:4 (z cache 6)
Czas zapytań :0.001s
Czas generowania :0.022s