Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa V - Miesięczne plany pracy - Luty 2025

Kręgi tematyczne:

  1. Karnawał na świecie
  2. Polarna wyprawa
  3. Na wiślanym szlaku
  4. Sztuka blisko nas

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY:

 OBSZAR FIZYCZNY

• wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu

• kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo

• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji

• doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych

• doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.

• doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw, prac użytecznych itp.

• rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych

• wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych

• doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania, zaginania papieru

• rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania (materiały przyrodnicze, recyklingowe, plastyczne, spożywcze)

• wdrażanie do wykorzystywania zgromadzonych i wyeksponowanych w sali różnorodnych materiałów do samodzielnego działania, tworzenia według swoich pomysłów, z własnej inicjatywy

• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w trakcie zabaw konstrukcyjnych: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu

 

 

 

OBSZAR EMOCJONALNY

• kształtowanie umiejętności nazywania emocji towarzyszących wspólnej zabawie

• kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi z zachowaniem wzajemnego szacunku

• doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie

• kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej

• kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę

• kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

• doskonalenie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

• doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji rywalizacji, z przegraną i wygraną

• kształtowanie postawy troski o otoczenie przyrodnicze

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wynikających z obcowania ze sztuką

• kształtowanie świadomości wpływu aranżacji otoczenia na dobry nastrój

• kształtowanie umiejętności czerpania radości i satysfakcji z wykonywanych czynności, w tym z własnej aktywności twórczej

 

OBSZAR SPOŁECZNY

• kształtowanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka niezależnie od jego wyglądu, statusu materialnego

• kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej poprzez aktywne włączanie się w podejmowane działania

• kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji

• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń

• budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność

• wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie

• wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu (Polka/Polak)

• kształtowanie poczucia dumy z faktu bycia Polką/Polakiem poprzez ukazywanie piękna: przyrody, krajobrazów, języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki

• kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych i potrzebujących pomocy

• doskonalenie umiejętności współdziałania podczas realizacji zadań zespołowych

• kształtowanie postawy szacunku dla wytworów kultury

• kształtowanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki

• kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, kultury i sztuki

 

 

OBSZAR POZNAWCZY

• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)

• kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu

• doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych

• poszerzanie znajomości liter: litery „b”, „B”

• rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter

• doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów oraz ich przekładania na inne reprezentacje

• kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”

• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 8

• kształtowanie pojęcia stałości długości

• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych

• rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych, itp.

• rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów

• doskonalenie umiejętności wyrażania rożnych treści i emocji gestem, mimiką, ruchem

• wdrażanie do wykorzystywania zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych

• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych

• doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów

• poszerzanie znajomości liter: litery „n”, „N”

• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter

• wdrażanie do poznawania historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach

• poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach

• doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi (konsekwencja i zgodność czasu)

• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów, zdań w zakresie znanych liter

• wdrażanie do śpiewania piosenek i uczestniczenia w zabawach opartych na tradycji ludowej

• doskonalenie umiejętności planowania kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji

• poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica”

• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski

• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w szerokim zakresie i dostrzegania ich znaczenia

• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych i w pamięci

• wdrażanie do eksperymentowania z tworzeniem kolejnych liczb

• doskonalenie znajomości monet, umiejętności ich porządkowania oraz odliczania wskazanych kwot

• kształtowanie umiejętności posługiwania się wagą w zabawie i sytuacjach użytkowych oraz określania i porównywania przedmiotów ze względu na ich ciężar

• doskonalenie orientacji na kartce, w tym w przestrzeni sieci kwadratowej

• poszerzanie słownictwa związanego z dziedzinami sztuki: malarstwo, muzyka, rzeźba, architektura

• doskonalenie umiejętności przedstawiania zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez obcowanie ze sztuką oraz różnorodne formy własnej ekspresji twórczej

• poszerzanie znajomości liter – litery „w”, „W”

• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów oraz tekstów zbudowanych z poznanych liter

• poszerzanie wiadomości o zawodach artystycznych, o zajęciach związanych z tworzeniem

• poszerzanie wiedzy na temat wyglądu i brzmienia instrumentów muzycznych

• wdrażanie do wykorzystywania pełnej gamy barw, do eksperymentowania z mieszaniem kolorów

• kształtowanie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania na inne reprezentacje

• doskonalenie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów ze względu na wybraną cechę

• kształtowanie umiejętności określania i porównywania cech wielkościowych przedmiotów

• doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych

• doskonalenie umiejętności tworzenia wieloetapowych konstrukcji, planowania, gromadzenia materiałów, ustalania sposobów ekspozycji poprzez udział w zespołowej realizacji projektów

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :9 504
Gości online :93
Zapytań do bazy:5 (z cache 5)
Czas zapytań :0.001s
Czas generowania :0.017s