Kręgi tematyczne
1. Jak dbać o zdrowie?
2. Jak było kiedyś?
3. Nadchodzi wiosna
4. W morskich głębinach
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
• nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny
•uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
•doskonalenie sprawności manualnej
• wykorzystywanie w zabawach materiałów przyrodniczych
•porządkowanie po sobie miejsca zabawy i pracy
OBSZAR EMOCJONALNY
• zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
• wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
• zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw
• dostrzeganie piękna materiałów przyrodniczych
• dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
•kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
• cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
• uważne słuchanie dorosłych i dzieci
•zachęcanie do zapraszania innych dzieci do wspólnej zabawy
•wdrażanie do słuchania innych osób i obdarzania ich uwagą
•nabywanie umiejętności współpracy
•przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
•wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
•zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
•nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
•poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
•doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
•słuchanie wierszy i opowiadań
•doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
•rozwijanie umiejętności wokalnych
•poznanie różnych wynalazków i ich zastosowań
•poznanie sylwetek wybranych wynalazców i ich wynalazków
•nabywanie wiedzy na temat wykorzystywania robotów przez człowieka
•utrwalenie znajomości numerów alarmowych
•kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na podany temat
•doskonalenie umiejętności przeliczania
• rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych
• konstruowanie z klocków i materiałów papierowych
•wskazywanie na mapie wybranych elementów
•poznanie wybranych zwierząt żyjących w morzach i oceanach
•zdobywanie wiedzy na temat latarni morskich
•słuchanie legend związanych z morzem
•poznanie różnych gatunków soli i jej zastosowania
•zdobywanie wiedzy na temat statków morskich
•doskonalenie umiejętności wokalnych
•przeliczanie elementów w dostępnym zakresie
•nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
•doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
• usprawnianie percepcji wzrokowej i uwagi
•poznanie zwiastunów wiosny
•poznanie wiosennych kwiatów
•rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
•uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
•poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
•poznanie budowy jajka
•zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
• wypowiadanie się na podany temat
•odpowiadanie na pytania do treści utworów literackich
•dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
•wykonywanie prac plastycznych wybranymi technikami
• śpiewanie piosenki