Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa III - Miesięczne plany pracy - Luty 2025

Kręgi tematyczne:

1. Karnawałowe zabawy

2. Zimowa wyprawa

3. Nasza Wisła

4. Co to jest sztuka?

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczna na miesiąc luty

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się

tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne

tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała

stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu

doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne

rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych

rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej

 

OBSZAR EMOCJONALNY

• tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu

• zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi

• budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą

• kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją

• kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki

• stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką

 

OBSZAR SPOŁECZNY

budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań

• zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

kształtowanie postaw patriotycznych

wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych            

zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką

budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania

 

OBSZAR POZNAWCZY

zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego

rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię

• tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów

rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne

• rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego

• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów

• tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu

budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce

stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb

stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy

rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne

zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat

doskonalenie słuchu poprzez zabawy muzyczne, zabawy ze śpiewem oraz zabawy słuchowe

rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów

• tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

• kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zdaniami

poznanie fizycznej mapy Polski

poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami

zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice

zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

kształtowanie umiejętności matematycznych

rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

• rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego

poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki

stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich

poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami

rozwijanie słownictwa

rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię

tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez zabawy rozwijające umiejętność orientacji w przestrzeni, orientacji na kartce oraz przeliczania

rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :9 616
Gości online :23
Zapytań do bazy:5 (z cache 5)
Czas zapytań :0.001s
Czas generowania :0.032s