Kręgi tematyczne:
1. Karnawałowe zabawy
2. Zimowa wyprawa
3. Nasza Wisła
4. Co to jest sztuka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczna na miesiąc luty
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
•kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się
•tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
•rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
•rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne
•tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała
•stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu
•doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
•rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
•rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
• tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu
• zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
• budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą
• kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją
• kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki
• stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką
OBSZAR SPOŁECZNY
•budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
• zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
•kształtowanie postaw patriotycznych
•wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
•zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką
•budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania
OBSZAR POZNAWCZY
•zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
•rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
• tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
•rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
•kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
•rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
• rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
• tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
•zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu
•budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce
•stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb
•stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
•rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
•zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
•doskonalenie słuchu poprzez zabawy muzyczne, zabawy ze śpiewem oraz zabawy słuchowe
•rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
•zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
• tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
• kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zdaniami
•poznanie fizycznej mapy Polski
•poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
•zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
•zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
•kształtowanie umiejętności matematycznych
•rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
•zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
• rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego
•poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki
•stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich
•poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami
•rozwijanie słownictwa
•rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię
•tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez zabawy rozwijające umiejętność orientacji w przestrzeni, orientacji na kartce oraz przeliczania
•rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
•zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów