Kręgi tematyczne:
1. Dbamy o zdrowie
2. Jak dawniej było?
3. Pierwsze oznaki wiosny
4. Morski świat
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc marzec
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
•aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
•rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
•kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej
•doskonalenie motoryki małej
•udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
•uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
•podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
•udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
•uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
• wypowiadanie się na temat własnych odczuć
•czerpanie radości ze wspólnych zabaw
• nazywanie własnych emocji
•prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki
• radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
• doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
• czerpanie radości z obcowania z przyrodą
• radzenie sobie z trudnymi emocjami
• wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
•obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
•przestrzeganie reguł zabaw
•dopingowanie innych uczestników zabawy
•odczuwanie przynależności do grupy
•czerpanie radości ze wspólnych zabaw
•doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
•wdrażanie do obdarzania innych uwagą
•słuchanie rozmówców
•wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
•przestrzeganie reguł gier i zabaw
•uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
• porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
• czerpanie radości z własnych umiejętności
• przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
•poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
•wypowiadanie się na forum grupy
•rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
•nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
•segregowanie elementów ze względu na kolor
•porównywanie długości elementów
•przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
•nauka rymowanek na pamięć
•wykonywanie prac plastycznych
•aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie
•analizowanie i opisywanie ilustracji
•zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
•słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
•odczytywanie znaczenia symboli
•poznawanie różnych sposobów komunikowania się
•nazywanie środków transportu
•przeliczanie na konkretach
•poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
•wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
• aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych
•poznanie charakterystycznych cech wiosny
•rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
•poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
•zakładanie i pielęgnowanie upraw
•słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
•klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
•doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
•wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne
•rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
•uważne słuchanie wierszy i opowiadań
•wypowiadanie się na podany temat
•podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
•klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
•przeliczanie na konkretach
•wykonywanie prac plastycznych i technicznych
•śpiewanie piosenki