Grupy - Rok 2024/2025 - Grupa II - Miesięczne plany pracy - Marzec 2025

Kręgi tematyczne:

1. Dbamy o zdrowie

2. Jak dawniej było?

3. Pierwsze oznaki wiosny

4. Morski świat

 

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc marzec

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania

aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych

rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć

kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej

doskonalenie motoryki małej

udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą

uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie

podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej

udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki

uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi

 

OBSZAR EMOCJONALNY 

• wypowiadanie się na temat własnych odczuć 

czerpanie radości ze wspólnych zabaw

• nazywanie własnych emocji

prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki

• radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami

• doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie

• czerpanie radości z obcowania z przyrodą

• radzenie sobie z trudnymi emocjami

• wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie

 

 OBSZAR SPOŁECZNY

obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych

przestrzeganie reguł zabaw

dopingowanie innych uczestników zabawy

odczuwanie przynależności do grupy

czerpanie radości ze wspólnych zabaw

doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych

wdrażanie do obdarzania innych uwagą

słuchanie rozmówców

wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw

przestrzeganie reguł gier i zabaw

uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy

• porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych

• czerpanie radości z własnych umiejętności

• przestrzeganie ustalonych reguł

 

OBSZAR POZNAWCZY

 poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia

wypowiadanie się na forum grupy

rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych

nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody

segregowanie elementów ze względu na kolor

porównywanie długości elementów

przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną

nauka rymowanek na pamięć

wykonywanie prac plastycznych

aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie

analizowanie i opisywanie ilustracji

zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych

słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści

odczytywanie znaczenia symboli

poznawanie różnych sposobów komunikowania się

nazywanie środków transportu

przeliczanie na konkretach

poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki

wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji

• aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych

poznanie charakterystycznych cech wiosny

rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt

poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu

zakładanie i pielęgnowanie upraw

słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat

klasyfikowanie elementów według podanej kategorii

doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną

wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne

rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską

uważne słuchanie wierszy i opowiadań

wypowiadanie się na podany temat

podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej

klasyfikowanie elementów według podanej kategorii

przeliczanie na konkretach

wykonywanie prac plastycznych i technicznych

śpiewanie piosenki

Przedszkole Publiczne w Rajczy

Rajcza 34-370

ul. Rynek 2b

Kontakt

+48 512 913 596 - Dyrektor

+48 511 365 866 - Intendent

+48 510 971 294 - Sekretariat

sekretariat@przedszkolerajcza.pl

Facebook

Instagram

O autorze
Odwiedzin :20 926
Gości online :136
Zapytań do bazy:2 (z cache 8)
Czas zapytań :0.000s
Czas generowania :0.017s