Kręgi tematyczne:
1. Wesoły karnawał
2. Zimowe zabawy
3. Wisła - polska rzeka
4. Sztuka wokół nas
Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne na miesiąc luty:
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•uczestniczenie w zabawach ruchowych
•doskonalenie zmysłu dotyku
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
•uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•udział w zawodach sportowych na śniegu
•uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania
•rozumienie potrzeby odpoczynku
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
•godzenie się z porażką
•wypowiadanie się na temat swoich odczuć w kontakcie ze sztuką
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
•dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
OBSZAR SPOŁECZNY
•współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• obdarzanie uwagą innych osób
• odczuwanie przynależności do swojego narodu
• posługiwanie się imieniem, nazwiskiem oraz adresem
• respektowanie reguł i zasad gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• usprawnianie aparatu artykulacyjnego
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• wskazywanie i nazywanie różnych części garderoby
• łączenie przedmiotów w pary
• rozwijanie kompetencji matematycznych
• wykonywanie eksperymentów graficznych
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• przeprowadzanie prostych eksperymentów z balonami
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
• tworzenie prac plastycznych
• prowadzenie obserwacji przyrodniczych
• doskonalenie umiejętności przeliczania
• poznanie różnych rodzajów termometrów
•dokonywanie pomiarów temperatury
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• tworzenie prac plastycznych
• słuchanie utworów muzyki klasycznej
• odczytywanie symboli
• doskonalenie percepcji wzorkowej
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
• rozpoznawanie i nazywanie polskich symboli narodowych
• poznanie Wisły jako największej rzeki w Polsce
• rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
• tworzenie prac plastycznych
• zagospodarowywanie wyznaczonej przestrzeni
• uczenie się na pamięć rymowanek i wierszy
• przeprowadzanie prostych eksperymentów
• rozwiązywanie zagadek
• rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
• rozbudzanie zainteresowania sztuką
• poznanie znaczenia słów „portret”, „rzeźba”
• tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
• eksperymentowanie z kolorami
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• klasyfikowanie elementów ze względu na kolor i długość
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści