Kręgi tematyczne:
1. Wesoły karnawał
2. Zimowe zabawy
3. Wisła - polska rzeka
4. Sztuka wokół nas
Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne na miesiąc luty:
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•uczestniczenie w zabawach ruchowych
•doskonalenie zmysłu dotyku
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
•uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•udział w zawodach sportowych na śniegu
•uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
•rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
•używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania
•rozumienie potrzeby odpoczynku
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
•godzenie się z porażką
•wypowiadanie się na temat swoich odczuć w kontakcie ze sztuką
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
•dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
OBSZAR SPOŁECZNY
•współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• obdarzanie uwagą innych osób
• odczuwanie przynależności do swojego narodu
• posługiwanie się imieniem, nazwiskiem oraz adresem
•respektowanie reguł i zasad gier i zabaw
•obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
•usprawnianie aparatu artykulacyjnego
•doskonalenie umiejętności wypowiadania się
•wskazywanie i nazywanie różnych części garderoby
•łączenie przedmiotów w pary
•rozwijanie kompetencji matematycznych
•wykonywanie eksperymentów graficznych
•dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
•przeprowadzanie prostych eksperymentów z balonami
•klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
•tworzenie prac plastycznych
•prowadzenie obserwacji przyrodniczych
•doskonalenie umiejętności przeliczania
•poznanie różnych rodzajów termometrów
•dokonywanie pomiarów temperatury
•uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści
•dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• tworzenie prac plastycznych
• słuchanie utworów muzyki klasycznej
• odczytywanie symboli
•doskonalenie percepcji wzorkowej
•uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
•rozpoznawanie i nazywanie polskich symboli narodowych
•poznanie Wisły jako największej rzeki w Polsce
•rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
•tworzenie prac plastycznych
•zagospodarowywanie wyznaczonej przestrzeni
•uczenie się na pamięć rymowanek i wierszy
•przeprowadzanie prostych eksperymentów
•rozwiązywanie zagadek
• rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
•rozbudzanie zainteresowania sztuką
•poznanie znaczenia słów „portret”, „rzeźba”
• tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
• eksperymentowanie z kolorami
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• klasyfikowanie elementów ze względu na kolor i długość
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści